California - Marijuana inte kommer att spara din ekonomi!

Stipendiat kalifornier ... ja, jag är från California. Jag har varit hörsel fler och fler talar om hela "Marijuana kommer rädda vår ekonomi" och uppriktigt kunde jag OENSE inte MER! Kalla det åsikt, men jag kallar det fakta. Marijuana kommer inte att rädda vår ekonomi. Vi är i en lågkonjunktur står inför. Det verkar lik något människor där ute försöker använda denna ekonomi att göra något som är ren löjligt förefaller rimliga.Om du tittar nyheterna eller har något slags sociala livet, är du medv
Dessutom flesta problem pågår i Kalifornien. Att göra drogen laglig orsak hela helvetet att bryta lös. Nyligen var jag och tittade på en video om våld vid gränsen i Kalifornien och Mexiko. Vill du gissa vad våldet var över? Marijuana. Jag menar inte för ljud fördomar, men om marijuana görs rättslig är nivån av brottslighet vid gränsen går till himmel raket. Är det verkligen värt det? Making detta läkemedel rättsliga så vår ekonomi kan förbättra lite? Heck är vi inte ens säker om planen skulle fungera! Vår ekonomi är illa nog, och sista vi behöver är en drog krig i vårt land eller stat för den delen. Anledningen till att jag säger landet är att om Kalifornien gör det andra stater är säker på att följa.

Marijuana aktivister hävdar att det har NOLL dödsfall från marijuana, och de sedan jämföra det till många dödsfall orsakats från alkohol. Visst kan detta vara sant. Marijuana har inte orsakat några direkta dödsfall, dvs ingen har faktiskt dött på grund av ett hälsoproblem från marijuana. Ändå, leder marijuana personer att göra saker som de aldrig skulle göra när de var i rätt sinnesstämning. Marijuana orsakar dödsfall.

Så för alla er alla kalifornier som tror denna idé är ett stor ett, vänligen sitta ned och djupt ompröva vad du säger. Ekonomin är hemskt, och låt oss inte göra det värre. Obama är i nu och vi kan räkna honom att fixa saker. Jag är säker att han också vill tycker att marijuana förslaget är en hemsk en och föra ingenting men negativ till delstaten Kalifornien. Bara mina två cent dock! Känn dig fri att säga vad man tycker, som jag är säker på att det finns många människor som är på motsatt sida av skalan som mig.

No comments:

Post a Comment