Selling Efterlevnad som en tjänst till Your Customer

I USA Patriot Act och Sarbanes-Oxley har för alltid förändrat det redan komplicerade värld av regelefterlevnad inom bankverksamheten. Följa dessa strängare förordningar behöver inte konflikt med vårdande goda kundrelationer eller förbättring kund retention. I stället måste du presentera uppfyllandet som en tjänst till dina kunder, och din rösträknare, yrkesverksamma plattform och call center personal måste få lära sig kommunicera detta budskap i det dagliga arbetet. Kom ihåg att det främsta skäl
Försäljning, service och säkerhet

Bankers skall vandra en svår linje, balansering metoder för att locka kunder till sina filialer genom att skapa ett vänlig atmosfär och uppfyller prestanda säkerhet och förordningar följs. Lägg till denna blandning konkurrensen från online-banker och finansiella institutioner har en riktig utmaning på sina händer.

I en dag och ålder när kunder har begränsad tid att köra bankärenden, bekvämligheten och tillgänglighet internetbanker är mycket tilltalande. Att förbli konkurrenskraftiga måste bankkontor marknad själva som grannskapet bank där kunder gör affärer bland vänner. Den svåra uppgiften är främja denna varm, sprudlande känsla uppmanar samtidigt att verifiera identifiera ett långsiktiga kundrelationer eller förklarar vid inlämningen en Valuta Transaktionsrapport (CTR).

Förbereda Din Tellers är Nyckel

Lyckligtvis tillhandahåller kundvänliga service som leder till behållande och nya-produktförsäljning måste inte underminera Bankgarantin och efterlevnad. Begära identifiering, granska konto eller transaktion aktivitet eller verifierar tillämpning information skall inte kommuniceras som påträngande eller som en underförstått misstro - utan snarare som en skyddsåtgärder för att skydda kund tillgångar, identitet och finansiella historia. Grundlig teller utbildning förbereder din rösträknarna att hantera varje transaktion noggrant, snabbt och artigt medan aldrig förlora sikte säkerhetsförfaranden. Nyckeln är att utbilda din frontlinjen personalen om hur man presenterar fördelarna efterlevnaden förfaranden som säkerställer att de trivs vid hanteringen med sina kunder samt förklara att ökade säkerhetsåtgärder lägre risken till kunden. Undervisning din rösträknare att efter efterlevnaden förfaranden både kundens och bankens bästa intresse ger dem det stöd de behöver när en kund balkar vid överlämnande identifiering eller klagar när frågat till följa en viss bank politik. Ett standardprotokoll, när verkställas tillitsfullt, säkerställer bank stabilitet och lugnar kunder med känslan tillgångsslag säkerhet samt bedrägeri och identitet skydd. Selling efterlevnad så ett tjänst bör stödjas med dokumentation att detaljerna fördelarna med nya förordningar och de åtgärder att banken tar att följa dessa nya lagar.

Risker av bristande efterlevnad

Upphör att gälla i god överensstämmelse innebär kostsamma risker för banker. I september 2007 en stor finansiellt institut var under utredning för brott banken sekretesslagen. Banken tvingades betala sammanlagt 31.600.000 $ i civila pengar påföljder - $ 10 miljoner Institutionen för Treasury och $ 21.600.000 till justitiedepartementet. Detta utfärdade ett Uppskjutna Åtal avtal med åtföljande många miljoner förverkande ordningen i samband med avgifter att banken underlåtit att upprätthålla ett effektiva anti-penningtvätt programmet.

Sista ordet

Educating rösträknare och andra frontlinjen personal om efterlevnaden är bästa försvar ett bank har i identifiera misstänkt eller bedräglig aktiviteter samtidigt undvika regleringsrisken. Undervisning hur man kommunicerar dessa krav till kunder är det bästa brottet ett bank har att erbjuda god service och en positiv kundupplevelse.

No comments:

Post a Comment