Mobile Banking - The Next Breaking Wave?

Banker och andra finansiella institut rusar ingå partnerskap med mobiloperatörer (mobiloperatörer) att erbjuda ett ny typ av integrerade finansiella produkter har alla styrs från bekvämligheten av din mobiltelefon (mobiltelefon).

Dessa nya produkterna integrera ett traditionellt bankkonto med en mobil taxepaket (ränta eller minut plan) och innovativt ge ni ser till kontroll över din ekonomi från den här mobiltelefonen.

Konkurrens bland finansiella institut för kundens nuvarande konto verks
Vid prövningen bygga ett integrerat bankärenden och telekommunikation proposition ett finansinstitut (till exempel Barclays, HSBC, behov NatWest eller Lloyds) att bestämma djupet av förhållande som de behöver med mobiloperatören. Kommer en enkel gemensam marknadsföring arrangemang räcka? Detta är lätt att konstruera utan förenar inga långsiktiga förmåner kundlojalitet. Eller, du kräva en mycket djupare relation såsom en Mobile Virtual Network Operator (MVNO) överenskommelse. Detta möjliggör finansinstitutet att tillhandahålla en anpassad kundupplevelse och förstärkt ändan till säkerhet.

Om finansinstitutet väljer en Mobile Virtual Network Operator (MVNO) överenskommelse därefter betydelsen av att säkerställa ett har konkurrenskraftiga villkor från värden mobiloperatören kan inte nog betonas. Piran Partners (www.piranpartners.com) råd skapandet av en detaljerad modell betona kontrollera målinriktade konsumentens beteende, ringer mönster och din grossistkostnader.

I många avseenden är finansinstitut idealisk position bli framgångsrika och lönsamma leverantörer av mobila telekommunikationstjänster; stärka deras intäkter genom cirka £ 400 per kund. Kanske är varför så många finansinstitut överväger detta alternativ? Internationella upphovsrätt Piran Partners LLP, 2007.

(C) Piran Partners LLP, 2007.

No comments:

Post a Comment