Not Quite Western Union

Om du vill skicka pengar snabbt Western Union är den rätta vägen. Quick Cash, krisfinansieringen, smidigt överföring, i ett hjärtslag. Nu kan jag flytta pengar från mina besparingar på min kontroll med ett musklick när jag så önskar. Min lönecheck får direkt deponeras, mitt återförsäljaravtal kredit företaget automatiskt drar tillbaka min månatlig betalning, kör jag bilen runt och köpa gas med mitt kreditkort på väg att köpa dagligvaror på samma sätt. Allt det här utan att någonsin se en kall hå
Inga pengar ner, inga betalningar till juni och 0% april för de första sex månaderna. Goda krediter, dåliga krediter, ingen kredit, är ditt jobb din kredit. Allt laddar konsumenterna till finansiering. Dra ett kort: "Ställ den och glömma det!" Sätt den på laddning och ni behöver inte oroa sig, bara lite i taget en gång i månaden för en längre period för ett mindre avgift. I dessa tider av ve, kan du vara säker garanteras lille Johnny och Mary kommer att få ett besök från Santa år, för 15% april Vilket en värld!

Bra för bra eller dåligt det var inte alltid så här. Först ta en titt på vår kära gamla grundare i vårt kära gamla staden broderlig kärlek, Philadelphia. Det är då det verkligen börjat förändras. Denna stad är navet i allting politiska, ekonomiska och sociala vid ett tillfälle, med gamla kära Benny Franklin spetsen vägen till en bättre framtid genom att göra saker möjliga som leasing en kommersiell egendom eller köpa brandförsäkring. Ja de dagar där du måste övre skorpa elitists att driva företag var över. Ekonomin var att göra en vändning till det bättre.

Whoa! Time out! [Däck skrikande]. Kan gå tillbaka ytterligare. Hur kom handel arbete innan allt detta förändras? Tja Jag kommer inte att få in alla spännande detaljer om historia ekonomi (hej spricka öppna ett bok), men jag ska säga dig pengar var definitivt annorlunda. Tänk 1492. Columbus fann den nya världen full av glittrande priser bortom suveränitet fantasi. Girigheten var lika mycket en dygd den tiden som det är nu och den ökande att få denna rikedom började. Västindien visat sig vara full med guld-och mynt, och runt den 16: e och 17th århundradena den spanska kronan debiteras sjömän to konvoj denna rikedom tillbaka till fäderneslandet via en viss rutt. Sålunda har vi spanska Main. Treasure galeoner av grov sändes på en farlig år lång resa trotsa stormar, sjukdomar, myteri, pirater, och aldrig så oförlåtande hav för att få denna bonus. Inte riktigt pengarna i en blixt, va?

Många en havsfolk äventyrare mötte sin död på denna Skattjakt. Det är tryggt att veta att med alla förändringar i världen under de århundraden som mänskliga naturen är samma underbara koncept vi alla känner och älskar, alltid har varit, och alltid kommer. Folk gör vad som helst för pengar och gärna lägger ner sina liv i sökandet efter den. Tänk på hur många stormar dessa konvojer konfronteras. Jag vet en berättelse av Silver Shoals någonstans nära Filippinerna var sexton Spanska galeoner sjönk under en storm. Sexton år. Alla dessa män, och allt det guld. Och vet du vad den fantastiska del av det är? De är fortfarande där. Varenda en av dem. En Time Capsule bara väntar på sin nautiska kyrkogård.

Jag har hört talas om ett par olika beräkningar, men de går så långt som att säga att det finns ungefär en biljon dollar till ett värde av guld, silfver och värdeföremål fortfarande på havsbotten. Amazing. Jag menar, är detta inte bara en unge godnattsaga för pirater och guld och sjunkna skatter, är detta verkligt skit. Det hände egentligen, och det finns så många fartyg redovisats. Det är inte bara pengar, men historien som är så värdefullt. Tänk på dessa människor på botten av havet, tänka hur bara ett par hundra år sedan de klädda, de talade, sina passioner, sin mänsklighet. Tänk på vad de försökt göra, men ödet inte skulle tillåta.

Jag vill gärna köra en expedition för att hitta ett av dessa fartyg. Det finns lagliga sätt att bevisa att en viss fartygets suverän nation "övergav" den. Om inte exempelvis den spanska kronan idag kan gör anspråk på att en viss galeon på grund av att det fortfarande är i själva verket den spanska, och guldet var faktiskt på väg till Spanien. Salvers sätta en dålig smak i folks munnar, särskilt historiker och sådana som naturligtvis vill ha detta stycke av "ovärderliga" historia bevarad och inte bara plundrade och förstörde bara för skatten och säljas till högstbjudande. Många salvers yta gamla fartyg alldeles för fort orsakar trä att oxidera och artefakter att spilla över. För dem hjälmar, skedar och spisar är värdelösa. Historia är bara förstört. Jag tycker inte att Cortez skulle bli alltför glad. Det räcker att göra dessa kaptener av kontanter i sin tur sin våta grav.

Nej jag skulle göra det rätt. Jag skulle tillbringa månader eller år att göra läxan. Att hitta vilka fartyg försvann och var. Till exempel stränder som har mynten och artefakter tvätta upp är en bra ledtråd. Att hitta dessa fartyg kan och inte händer. Naturligtvis pengar föder pengar och med nattfjärilar flyger ur plånboken när jag öppna den, skulle jag vilja peka på något slags medel eller nyfikenheten hos ett förtroendefullt rik farbror. Och med allt detta lotteriet ståhej när vi talade om vad vi ska göra över 100 miljoner dollar jag sa just detta: sjunken skatt väntar för mig. De andra skrattade och sa att de visste vem den första att spendera alla sina pengar skulle bli. Jag sade för ett: livet är kort, vara äventyrlig (jag tror det skulle vara ganska en äventyr-söka kunskaper och förlorade Pirate's gold!) samt två: Jag är bara människa och jag vill inte ha något emot att tjäna mer pengar. Så när jag vänder min flera miljoner till flera miljarder Jag kommer att skratta hela vägen till koppla av på Karibiska öarna som gjorde mig så rik. Dess inte bara om pengar, är det verkligen inte. Tänk att så nära allt som historien. Till en mans sjunkna olycksaliga historia. Det slag av läskiga.

Vissa säger att det inom 20 år kommer vi att ha tekniken för att hitta och yta alla havsbotten försvunna skatter. Det kommer bli några fler äventyr eller mysterium. Jag tror dem.

Jag skulle bättre sätt igång ...

No comments:

Post a Comment