Analysera CPA

Det finns främst två typer av CPA erbjuder:

o Kostnad per aktivitet

o kostnad per förvärv

Kostnad per åtgärd: Detta är när någon ger upp sin e-postadress, postnummer, cellantal eller någon annan form av information och då får du betalt.

Kostnad per förvärv: Detta är var du får betalt när möjligheten faktiskt omvandlas till en försäljning (dvs. pengar byter ägare och de fysiskt gör ett köp av produkten / tjänsten).

Sanningen om CPA är det faktum att du inte kommer att dra fördel
Approaching CPA med ett öppet sinne och ett attityd till ansikte förluster är första steget. räkna med att spendera lite pengar tester och sedan om de omställningar som inte finns där, byta ut text / bannerannonser, ändra målsidor, och även ändra de erbjudanden du väljer att främja tills du hittar den rätta annonsen och kombinationer produkt

som fungerar.

När du hitta rätt kombinationer och de omställningar som kommer in, då vet youll vara säkra ramp och trappa upp kampanjerna. Om theyre konvertering inte och youve gjorde massor av förändringar sedan det troligen dags att flytta på något annat.

Den andra saken att ta hänsyn till är att du förmodligen brukar hitta de första erbjuder tryck och testa kommer att vara lönsamt, kan du behöva köra flera offerter från flera handlare för att hitta den rätta.

Det finns några viktiga saker du måste granska när man väljer ett erbjudande:

o Utdelningen

o Om sin tid begränsat eller täckt på något sätt (du inte vill betala PPC kostnader på en annons skicka människor till en stängd erbjuda!)

o Hur lång det tar att få betalt (följande månad låsas "till 90 dagar etc.) Kassaflöde kan en stor fråga med CPA.

o hur lång cookien varar. De flesta gånger runt 30 dagar, men du vill vara försiktig med sessionscookies (gäller endast för den tid utsikterna är på plats) för om de lämnar och går tillbaka senare kommer du inte få provision.

o varje region eller land begränsningar (Theres ingen mening sända trafik från Storbritannien för en USA bara erbjuda, kommer du inte få betalt.)

Ö alla åldersgränser (18 + etc)

° Alla begränsningar av marknadsföring kanaler och sökordsbudgivning.

o Är samtidig registrering ett alternativ? (Co-registrering är här du kan märka en av dina egna erbjudanden eller produkter på erbjudandet, så att när utsikterna anmält sig till CPA främjande de då få som skickas till din egen erbjuda efteråt.)

Fattar beslutet

Tinget behöver du vara nöjd med när du väljer ditt erbjudande är tiden ansträngning och pengar krävs att få avkastning på din investering. Du måste också väga upp den typ av marknadsföring tillåtet, eftersom du kanske inte har resurserna. Om till exempel den enda form av främjande för ett erbjudande är e-post och du inte har en lista för att skicka erbjuda, därefter det en icke-förrätt.

Om du väljer att annonsera på placeringen nätverket eller gör innehållsbaserad annonsering kan du direkt koppling direkt till annonsörens målsida men om du väljer att göra sökannonsering då youll behöver för att skapa en målsida på din webbplats för att få en bra kvalitetsresultat och sänka dina CPC .

Så när Im över annonserna, jag mata i kommissionens siffror för att få en uppfattning om de beräknade max CPC och sedan titta i Google AdWords för att se vad CPC jag kommer att behöva betala för att få i de översta positionerna på min annons. Om siffrorna är miles bortsett då det mesta Ill gå över till ett annat erbjudande.

Nu är detta endast en del av min filtreringsprocessen, eftersom det kan finnas andra faktorer som du behöver för att titta på som kan göra erbjudandet värt även om du väljer att förlora pengar på reklam.

Till exempel:

o reklam kan vara en lockvara på kommissionens utbetalning, men i processen du kan fånga ett e-postadress för listan, som du tjäna pengar på sedan ner linje eller över sålts på andra erbjudanden.

o Du kanske kan samarbeta reg för erbjudandet med en av dina egna erbjudanden (dvs. göra en försäljning av din egna kompletterande produkter på baksidan slutet).

Ø Kommissionen får en tudelad utbetalning, och du förlorar på det ursprungliga utdelningen men senare ner på linjen medan den andra delen sparkar i och uppfostrar dina inkomster.

I slutet av dagen, brukar du veta om beslutet youve gjort kommer att föra dig högar med pengar tills youve gjort testerna och spåras för att se om annonserna konverterar till försäljning.

Kom ihåg att starta små, sålla bort icke artister, och sedan skruva upp när du väljer flest omvandlingar.

No comments:

Post a Comment