Cash Management - Cash är en King

Alla vet uttrycket för "cash är kung". Stämmer det i samband med företagsklimatet idag? Baserat på mina 11 års erfarenhet av kontanthantering, där jag har övervakas flöde verksamhet kontanter i daglig basis för de senaste 11 åren på ett publikt noterat bolag, kan jag inte säga mer än 110% instämmer i påståendet.

Jag har upplevt hur svårt det var när vårt företags kistan torkat upp pga överdriven utbetalningen till våra underleverantörer och leverantörer inte nämnde overhead kostnaden inblanda
Från min erfarenhet, vi har för att upptäcka tidigare symptomen av kontanter problem annars kommer det att vara för sent redan. Men hur att upptäcka det? Det är så att utarbeta en rapport kassaflöde är avgörande för ett företag eller företag. Känner du igen dig? Varje företag förberett det och varför kassaflödet problemet kvarstår. Det som gick fel?

Inget fel, men du måste lägga till ett annat kraftfullt rapporter som jag kallar de dagliga rapporterna cash management. Det är liksom bil instrumentbrädan där du kan övervaka viktiga kontanter data bara med ett ögonkast, precis som din bil instrumentbrädan! Hur gör det? Från min erfarenhet, jag har inte sett alla böcker som bara visa eller avslöja hur man förbereder rapportera cash management, har jag att lista de vitala kontanter parameter som har listats av Accounting yrkesorganisation och som har att arbeta under mer än 11 år perfekta det.Vi ses senare om cash management ämne.

No comments:

Post a Comment