Finansiell rådgivare - It's Time till ramp upp din marknadsföringsplan

Vi har gått igenom en ganska tuff tid det senaste året. Vissa klienter kan ha lämnat din praxis. Vissa klienter kan motarbetas. Men alla klienter behöver du mer än någonsin i denna nya miljö.

Det är dags att ramp upp din marknadsföring och få din utsikterna genererar maskin på högvarv. Att få nya kunder handlar om strategi och handlingsplan. Du måste vara beredd utföra arbetet som kommer tillsammans med framgång.

Är det här du?

Joe är rådgivare med tjugo år i branschen och $ 25 miljoner< under förvaltning. Han tillbringar dagarna med att svara på kunden begär möte med tillfällig klienten och hantera pappersarbete. Han lite avskräckta eftersom han tappade några klienter via senaste året. Han är ett introvert och trots att han engagerade i offentliga tal under hans tidiga år som finansiella rådgivare, har han klev inte utanför sin komfortzon alls i de fem senaste åren.

Joe kallar mig och säger "Kan du hjälpa mig att få nya kunder?" och jag säger "Hur känns förändring?"

Du måste ramp upp din marknadsföring om du vill få nya kunder, och du kan behöva ändra och komma ur din komfortzon. Du måste ställa in rätt åtgärder och aktiviteter så att du kan skapa en pipeline av nya framtidsutsikter. Om du verkligen vill sparka din praktik på högvarv men du varit i näringslivet 20 år måste du går tillbaka till ruta en och börja avsätta 30% till 50% av din tid på marknadsföring.

Sanningen är:

Om du inte talar till några nya framtidsutsikter i din dagliga verksamhet är det högst osannolikt att du kommer att få nya kunder.

Om du inte lämnar kontor på alla under typisk dag är det osannolikt att kommer du stänga eventuella försäljning.

Om du inte är proaktivt hantera din praktik som ett företag, är det osannolikt att du kommer att locka nya företag.

Så vad är en erfaren rådgivare göra? Låt oss hålla denna enkla. Du behöver exponeras för nya möjligheter. FAST! Så här gör du:

Få dina lokala affärstidningen eller verksamhet avsnitt i tidningen

Arbetet med ett ny 30 andra kommersiella - meddela att du hålla det fri från jargong och tala till förmåner din kunder får från arbeta med dig

Hitta 3-5 nätverksbyggande möten per vecka (mer om du är nyare)

Försöka hitta några branschspecifika nätverk för att skapa ett ny nisch

Skall delta på varje möte och domare som är de bäst passar för dig

Skapa en möjlighet rörledning med ditt CRM-program

Kallar varandra utsikter och inrätta kaffe (inte email - email kan alltför lätt utplånat)

Fråga hur du kan hjälpa. Ställ öppna frågor om livet och finanser

Använd email mjukvaran till hålla kontakten med klienter - använd en månatligt nyhetsbrev

Komma nya kunder inte raket vetenskap, men det innebär ett systematiskt tillvägagångssätt. Du måste ha en daglig framgång praxis som guidar dina dagliga aktiviteter och hjälper dig hålla rörledningen full av nya framtidsutsikter. När allt om du inte lämna kontoret, det osannolik du får nya kunder.

No comments:

Post a Comment