Svårt att hitta Financial Freedom - ha ett förhållande med pengar

När det gäller ekonomisk frihet, känns det aldrig som om du tar ett steg framåt och gå två steg bakåt? Känner du dig som om du har kört rätt in i en vägg? Har ni märkt att när du aldrig har tillräckligt med tid, andra verkar göra det hela utan någonsin att bryta ett svett? Hur skulle ni vilja ha det gyllene touch?

Det finns ett energiutbyte mellan dig och allt annat, och detta inkluderar de människor runt omkring dig, ditt företag och till och med pengar. Om du känner till det, har du en rela
Låt oss ta en stund och fundera på vilken relation du har med dina pengar. Skriv ned vad föreställningar du har om pengar. Hur påverkar ni med den? Tänk några av följande:

Har du alltid kämpa för att tjäna pengar?

Det finns aldrig tid eller pengar?

Jag förtjänar inte att få pengar.

Har mina pengar ledighet så fort jag ser på det?

Är mina pengar här idag, bort i morgon?

Kan jag tjäna mer pengar varje gång jag vill ha det?

Dessa frågor och tankar som kommer upp inom dig är en indikation kan det finnas ett trossystem som du behöver titta på och släppa. Du kan frigöra dessa övertygelser och känslorna (Om du inte vet hur, ta reda på och lära sig ett frige teknik eller verktyg för att göra det) och sedan tänka på vilken relation du vill ha med pengar.

Tänk dig att dina pengar är din bästa vän och titta på vilken typ av relation du har med din bästa vän. Gör din kärlek att umgås tillsammans? Har du stöd, vård och vill det bästa för varandra? Vill du känna på samma sätt med pengar, säkra, vårdas och stödjas, som om ni var både goda vänner?

Bara ett år sedan började mitt barnbarn med en leksak Walker lär sig gå. När hon hjul runt huset, följer jag längs bakom henne. Hon vänder sitt lilla huvud för att se var jag befinner mig och när hon ser mig, ler och hon fnittrar och vet att hon är säker. Hon vet att hon kan räkna med mig för att se till att hon okej.

Nu när jag går omkring, ser jag mina pengar efter mig. Jag pratar med den, kalla det vid namn, och när jag tänker på det, anser jag inte rädd att den kommer att lämna mig eller tas bort. Istället känner jag mig trygg, säker och välsignade att man har valt att vara tillsammans med mig.

Precis som luft finns och behövs för att uppehålla livet, tänka pengar här i samma syfte - att göra livet lätt, att ha roligt och att uppehålla livet.

Här är en åtgärd steg som du kan ta ett konsekvent sätt. När du går genom parken märka triljoner löv och blommor på träden, känner stillheten, eller vinden flyter genom dem, känn doften. Är ditt hjärta expanderat på denna skönhet och överflöd? Tillåt dig själv att vara medvetna om det överflöd omkring dig. Det är din under frågar. Öppna ditt hjärta och känna tacksamhet som uppstår inom dig och tacka.

No comments:

Post a Comment