Svar Din fråga om hur hittar jag mitt kredit Värdering

Om du väljer att öppna olika kreditkort och ansöka om bolån, då du måste gå igenom många processer och fylla i många olika former för att bankerna att bedöma hur mycket pengar du får och vad dina räntor kommer att bli.

En av de viktigaste faktorer som kommer att påverka bankens beslut kommer att bli ditt värdering.

Din kredit värdering kommer att visa dem hur pålitlig du är på att betala tillbaka pengar och ju högre din kredit värdering, desto bättre du chansen att få ett bra lån. "Men hur< hittar jag min kredit värdering? frågar du kanske.

Tja, det finns gott om information på Internet om hur du kan hitta din kredit värdering, hitta din kredit rapporter och se exakt hur man kan förbättra din kredit värdering hjälp av diagram. Dessa tjänster även gratis på många webbplatser under en begränsad tid och du kan kontrollera dina poäng varje dag om man vill till.

Andra platser för att hitta ditt värdering kommer att vara från din ekonomiska rådgivare, eller från vissa mäklare som hjälper dig att hitta det bästa lånet beroende på din nuvarande ekonomiska situation.

De kommer använda krediten poäng och försök att hjälpa dig att hitta och förbättra din kredit värdering för att man kan få ett bättre garanti eller bil lån. Ett sätt att de kommer att göra detta är att titta på din kredit värdering i detalj från de tre största kreditupplysningsföretag, nämligen Experian, Equifax och TransUnion.

Olika sätt att hitta din kredit Värdering

De har alla olika sätt att hitta din kredit värdering och kommer att använda lite olika bitar av information, statistik och formler för att ge dig en poäng rating. Var hittar jag mitt betyg kredit värdering från alla dessa företag?

Du kan bara se online, eller din mäklare kommer att tillåtas att närma sig dessa företag direkt. De kommer vanligtvis ge denna information ut till banker och kontokortsföretag som hjälper dem att fatta ett slutligt beslut huruvida eller inte att ge dig ett kreditkort eller lån.

En del företag kommer fortfarande att ge dig kredit även om din poäng är dåligt, att de vill ditt företag, men storleken kommer att justeras, och de kommer ut ett kreditgräns på ditt konto som hjälper dig inte att spendera och det kommer garantera dem att de kommer att få sina pengar varje månad.

Så där har du det. Du kan nu stoppa undrar, "Hur hittar jag min kredit värdering? och "Hur banker och kreditkortsföretag hitta min kredit värderingar?" De använder Internet eller de tre byråerna som nämnts ovan. Du hittar den lätt för, så du bör göra detta förbättra din kredit-värdering.

No comments:

Post a Comment