Vad till ett gott Finansiella professionell?

När jag gjorde några ändringar till en webbplats, började jag tänka på vad det faktiskt krävs för att bli en god finansiell professionell. Jag började BEAKTAR betydelsen av ålder, utbildning, erfarenhet, och certifieringar först. Personligen anser jag att ålder har ingenting att göra med en kvalifikationer och certifieringar i allmänhet tillämpas på ett specifikt område. Utbildningsbakgrund och erfarenhet är definitivt upp på listan över viktiga saker att tänka på. Sedan började jag tänka på all
Ja, immateriella tillgångar: kvaliteter som inte kan kvantifieras. Alla kan arbeta inom en industri för ett antal år, eller nå en viss professionell prestation. Saken är dock att det är några egenskaper som är ännu viktigare. Kanske högst upp på listan är ärlighet. Det kan låta banalt, men en majoritet av tjänstemännen brott följer av en brist på ärlighet. Förmågan att vara öppen med en kund om en verkliga avsikter och önskningar: Finns ett kundens intressen man bäst investerar i en viss fond eller är det för att fonden bedriver en rejäl belastning som kommer att gynna rådgivare intressen? Det kan vara så enkelt stoppning avgifter på ett hypotekslån, och hävdade att avgifterna är en "nödvändig del av ansökningsprocessen. Öppenhet och ärlighet är grunden för förtroendet för varje relation, särskilt en där kundens pengar är inblandade.

En annan viktig egenskap som ett verkligt speciellt finansiell professionella kommer att ha är förmågan att kommunicera. Detta innebär inte att de yrkesmässiga skall vara en charmör. Nej, det betyder att professionella har för att kunna verkligen lyssna: lyssna på en klients bakgrund, deras behov, önskningar, oro, förvirring, etc. När alla relevanta uppgifter har erhållits, är nästa steg att kunna kommunicera tillbaka till kunden vad den handlingsplan kommer att vara, men på ett sådant sätt att kunden inte bara kommer att känna sig helt bekväma, de kommer förstå faktiskt allt. En viktig fråga med människor som arbetar med någon form av professionell rådgivare är oförmågan att undkomma den ständiga användningen av industri jargong, som bara leder till mer förvirring.

Att vissa människor kan detta kvalitet går hand i hand med ärlighet, men att göra varje klient känner relevanta är något som Ofta faller i glömska. Varje klient måste behandlas som om de är de enda kunden ett professionellt har - inte bara de få som betalar mest. Del av att bygga en affärsrelation innebär att bygga ett personligt förhållande till, och ingen vill vara delaktiga i antingen typ om de känner sig försummade eller som om de inte har någon betydelse. För många yrkesverksamma (i något fält) tenderar att koncentreras en majoritet av sin uppmärksamhet på ett fåtal utvalda kunder. Om man inte kan ägna erforderlig tid som varje klient behöver helt enkelt eftersom den inkomst som inte finns där då de inte borde ha tagit på dessa klienter i första hand.

Vad det handlar om, är att en affärsförbindelse är i huvudsak densamma som ett personligt förhållande. Förutom utbildning och erfarenhet, de som har möjlighet att vara sanningsenlig, kommunikativ, och ta sig tid för varje av deras kunder kommer att lyckas. Enkelt som har kunskaper och som har många års erfarenhet ensam inte längre är alla som definierar en verkligt god finansiell professionell.

No comments:

Post a Comment